22 July 2009

Catatan Program Penghayatan Islami SAMTTAJ



Program Penghayatan Islami di Sekolah Agama Menengah Tinggi Tengku Ampuan Jemaah Shah Alam dijalankan pada 10 dan 11 Julai 2009. Program yang menggabungkan 2 agensi iaitu ABIM Selangor dan PEPIAS telah berhadapan dengan bilangan pelajar seramai lebih dari 140 orang pelajar. Mereka terdiri daripada pelajar-pelajar luar atau pelajar yang tidak tinggal di asarama. Objektif utama program ini ialah untuk memberikan pendedahan dan pengalaman kepada pelajar ini merasai pengalaman tinggal di asrama.

Antara cadangan dan pandangan peserta selepas tamat program ini adalah sebahagian mereka mengharapkan agar ia dijalankan dengan masa yang lebih panjang serta diadakan diluar dari kawasan sekolah. Terdapat juga pandangan dan kritikan yang sepatutnya diberikan keutamaan khususnya dari segi kemahiran fasilitator adik-adik di PEPIAS, penampilan diri fasilitator PEPIAS serta penyusunan modul oleh pihak ABIM Selangor sendiri.

Pada 17 Julai sehingga 19 Julai 2009, sekali lagi PEPIAS bersama ABIM Daerah Kuala Selangor dijemput pula memenuhi program Kem Kecemerlangan Sahsiah dan Akademik (KeSadA 2009) Sekolah Menengah Sains Kuala Selangor. Perjalanan program amat memberangsangkan. Sehinggakan dapat mencungkil beberapa berita dari kalangan adik-adik yang keseluruhannya adalah PMR.

No comments:

Jumlah Pengunjung