06 March 2012

PMG 12 ~ Hanya Gambar Menceritakan Segalanya~

Pada tarikh keramat 2-4 Mac, selain termaktub dalam sejarah hari ulangtahun kelahiran Muzakkir (Abg K), Sulaiha dan Siti Asmah, ia juga merupakan hari berlangsungnya sebuah program tahunan PEPIAS iaitu Perkampungan Menara Gading. Semua mengakui teruja setelah mengikuti program Perkampungan Menara Gading kali ke 12 ( PMG 12) di German Malaysian Institute (GMI ), Kajang selama 3 hari 2 malam. Prihatin dengan masa depan remaja Islam yang baru menamatkan zaman persekolahan sebelum melangkah ke Menara Gading, Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan (PEPIAS ) mengambil langkah seperti tahun-tahun sebelum ini untuk mengadakan PMG ini. Program yang bertujuan memberi pendedahan kepada remaja Islam tentang ruang dan peluang untuk melanjutkan pelajaran di mana-mana Institut Pengajian serta merasai kehidupan sebenar di alam kampus ini berjaya menarik minat seramai 139 orang peserta sekitar negeri Selangor dan juga mendapat sambutan peserta dari luar negeri Selangor seperti Terengganu, Pulau Pinang, kelantan, Negeri Sembilan dan Johor. Kegusaran Jawatankuasa Program dengan ketiadaan peserta pada peringkat awal akhirnya terubat dengan yakin bahawa ia datang dari keberkatan doa bersama.





Program khas untuk pelajar lepasan SPM dan STPM ini telah mendapat kerjasama yang terbaik daripada pihak GMI sendiri. Sokongan daripada pelbagai pihak telah berjaya untuk kita menghasilkan program seumpama ini . Komitmen dan semangat yang ditunjukkan oleh setiap Jawatankuasa Kerja ini tidak dapat digambarkan dengan dibarisi ahli-ahli yang baru mengenali PEPIAS. JK kali ini turut disertai oleh alumni PMG 9 , 10 dan 11. Ia juga menjadi sejarah kerana bekas peserta PMG sendiri yang menjadi Pengarah dan Timbalan Pengarah untuk PMG kali ke 12 ini..Tahniah buat Muslim dan Amalina serta rakan2 lain. Tidak lupa juga buat jurulatih program PMG 12 iaitu kak Fadhilah Mastura yang juga merupakan bekas peserta PMG 8.
Biarlah gambar2 di bawah ini menceritakan segala-galanya tentang PMG 12..Ikutilah pengembaraan PMG 12 ini..




Saya mahu jadi MAHASISWA




     


























































































                       

                       

                       















                             

                             

                             

Begitulah serba sedikit perjalanan program Perkampungan Menara Gading Peringkat Negeri Selangor. Terima kasih dan tahniah buat semua yang terlibat secara langsung mahupun tidak terutama sekali buat kesemua 139 orang graduan PMG 12. Jumpa anda di IPT. InsyaAllah. Kita doakan bersama.
Layarilah grup PMG SELANGOR atau PMG 12 SELANGOR di facebook untuk merasai pengalaman dan respon daripada setiap peserta.

4 comments:

Miss Hafna said...

PMG 12 memang terbaik. kenangan terindah. moga ukhwah berkekalan :)

byha said...

mohon ambik gambar2 ni ye...buat kenangan...

PMG 12 mmg terbaik !!! kankan ? :)
TERIMA KASIH atas jasa kalian fc, tutor, akhi2, ukhti2, kawan2. :)
salam ukhuwah . sahabat till jannah !

Pepias PJ said...

siyes nyesal tak pegi..cam best je..xpe..thun dpn ade lagi...

chisana hito said...

jazakhallah khairan kasiran kpda smua tenaga2 ahli pepias n gmi. moga mndapat keredhaan Allah s.w.t di dunia dan di akhirat kelak atas jasa anda smua. :)

Jumlah Pengunjung