05 February 2012

PMG 12 tidak sabar menanti peserta lepasan SPM,STPM dan STAM 2011


WoW!!! Tak sabarnya nak masuk kampung. Eh kampung mana nak pergi nie? Jom kite ramai-ramai gegarkan Perkampungan Menara Gading 2012. Ooopsss!! Lupa pulak, penulis sudah terlajak usia. Yang dibenarkan masuk ke KAMPUNG ini ialah lepasan SPM, STPM dan STAM 2011 sahaja. Melepas lah sudah... So buat semua lepasan SPM,STPM dan STAM 2011 jangan melepaskan peluang masuk ke PMG12 ini...Apa maklumat yang perlu anda tahu??? Lihat di bawah....

I
I
I
V

mana?

I
I
I
I
V

mana?

ini dia....maklumat PMG 12

Tarikh :- 2-4 Mac 2012 (jumaat-ahad)
Masa : 2.00 petang (jumaat) - 4.00 petang (ahad)
Tempat : * GMI, Kajang
Yuran :- *RM 40 sahaja ( berbanding harga program lain, ini antara termurah)

Result dijangka keluar 22 Mac, Jadi sebelum result keluar anda kene jelas matlamat dan hala tuju anda..Jika result aku macam ini, aku perlu pergi mana, jika result power apa sasaran aku..Segala persoalan ini akan terungkai di PMG 12 nanti..Camne nak dapat pinjaman dan biasiswa dengan mudah? Semua akan diterangkan.

Tu dia maklumat nya...Apa? Nak tahu pengalaman yang pernah masuk kampung PMG ni..Jom kite baca testimoni mereka di bawah ini...

Dalila Binti Zaidi.SBP Integrasi Gombak.USIM - PMG mmg sgt mmbantu especially utk mereka yg belum jelas tentang program2 lepasan spm.and yg paling penting membimbing ktorg cara nak bwk diri as mahasiswa/wi

NUR ATYRAH BINTI MD SOKRI, 
SMK SERI KERAMAT, 
UITM KUALA PILAH
Mengikuti program PMG atas desakan kakak memang berbaloi, satu pengalaman yg amat bermakna mengajar kita membuat pilihan yg betul setelah mengetahui keputusan spm. apakah benar pilihan yg kita letak di atas dan yg plg bawah dalam permohonan mampu kita gapai di universiti kelak.atas nasihat dan tips yg diberikan, ternyata saya tidak salah memilih kursus di universiti kini. setelah itu, pmg juga mengajar kita bagaimana untuk berdiri di atas kaki sendiri , agar kita tidak terpesong mahupun goyah apabila kembali menimba ilmu kelak kerana cabarannya lebih besar drpd apa yg kita lalui di sekolah sebagai seorang mahasiswa :)

Aimi Syahirah. SMS Seri Puteri KL. UIA. PMG membuka mata peserta bukan sekadar menjadi mahasiswa/wi biasa2 tetapi mahasiswa/wi yg membawa nama islam dan mengamalkan islam secara keseluruhan :)

FATEN NOOR ATIKAH BINTI AHMAD KHIR JOHARI
SMK TTDI JAYA 
KPTM-UITM ALOR STAR
PMG sangat bermanfaat kepada pelajar pelajar yang baru lepas spm . kita dapat pendedahan mengenai alam U yang bakal di tempuhi oleh pelajar lepasan spm . program nie dapat memberi kita pengalaman dan pengetahuan yang berguna . PMG 11 terbaek :)

Izyan Lyana binti Rosman. SMK Seksyen 18, Shah Alam. Universiti Selangor. Segalanya dalam tiga hari! Orang yang bersekolah 11 tahun pun belum tentu dapat tahu selok belok dan pengurusan ke Universiti tapi PMG yang hanya 3 hari dapat memperjelaskan semuanya. Tahniah Pepias :)

FATIN NAJWA BINTI OTHMAN,( SBPI GOMBAK/ IPG KAMPUS TUANKU BAINUN,PENANG). PMG the best!! selain daripada pendedahan2 yang sangat berguna untuk menempuhi alam menara gading, cabaran2 dan tanggungjawab semasa bergelar mahasiswa/mahasiswi muslim,malah PMG membuka peluang untuk kita berkenalan dengan sahabat2 yang gempak dan menyeronokkan, fasi2 yg sporting berkongsi pengalaman hidup di ipt. slot2 yg sangat membantu dalam mengenal diri sendiri, tujuan hidup, tujuan belajar, apa yg patut diberi keutamaan di alam kampus.. lagipun, MAHASISWA PEMACU MASA DEPAN UMMAH!!! rugi kalau x pergi cheq habaq kat hang...

ADIBAH BINTI HAIRUDIN. F6 @ SMK PERIMBUN, CHERAS. PMG sangat bagus especially for budak lepasan SPM yg still ragu2 dgn hala tuju masing2 lps dpt result SPM. Moreover, PMG mengajar remaja especially yang perempuan ni untuk pandai bawak diri ketika berada di University/college and whatsoever. And there r lots of tips given during the program. Tips untuk berjaya, sudah semestinya! Hidup PMG!

ini testimoni orang yang jeles x dapat g PMG...

MOHAMED AZLAN B. DHAJUL AMIN
saya menjadi penggerak untuk pmg 11 dan saya sangat cemburu dengan peserta-peserta PMG kerana mereka mendapat input awal tentang alam IPT dan saya tidak pernah merasainya.justeru mereka dapat membuat persiapan awal dan lebih bersedia untuk menepuh alam MAHASISWA. Ia merupakan satu program yang patut diteruskan dari tahun ke tahun..

so..penulis tak menipu..ini buktinya...tak kan nak tulis semua kat sini..jadi, ini sebahagian sahaja komen yang dapat ditunjukkan. Anda nak apa lagi? Gambar? Jap...













 Tak boleh lah nak tunjuk semua..Nanti tak suprise la..Datang dulu..Baru dapat...Dalam PMG ini anda akan dapat ilmu dan ukhwah..Nilai keluarga yang sangat tinggi. Ada yang baru pijak kaki ke PMG dah nak balik tapi batalkan niat tersebut sebab program ini sangat menarik dan tertarik kepada dia.

Jadi apa tunggu lagi...??? Jangan lepaskan peluang anda untuk masuk ke kampung ini..Anda hanya perlu taip  (PMG)space (NAMA)space(NO I/C)space(DAERAH)space(NO.TEL) dan HANTAR ke number 0136437852 atau 0145073437..

SEBARKAN BLOG DAN MAKLUMAT PROGRAM ini kepada yang sepatutnya...

Jumpa anda di PMG 12






2 comments:

siti norfadilah said...

nk joinn..tp saye skrg kat penang n bln 3 tkot xda cuti kott~

Wann Syada said...

okeee saya sangat jeles sebab ada testimoni dari DALILA ZAIDI dan FATIN NAJWA dalam tuuuuuu. huuu :)

oldabes PMG 12 !! smg program berjalan lancar spt yang dirancang. amin =)

* maafla x dpt menyumbang sebarang khidmat. mampu tlg promote dari jauh je :)

- wannsyada : ex-peserta PMG 11. peace.

Jumlah Pengunjung