05 April 2011

PMG 11 lagi....

Ha...da bace luahan isi hati dari salah seorang peserta PMG 11? ni yg ke 2 plak....minta izin ea...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

saya Muhammad aiman bin abd latif telah myertai pogram ini.. byk manfaat yg telah saya ambil dalam pogram pada kali ini.
Ap yg saye dapat dalam pogram ini ialah untuk menjadi seorang
`MAHASISWA PEMUCU MASE DEPAN UMMAH’
Saya ad abie yg bernama HAIKAl
Dan umie AISH
Mereke telah mencurahkan segala pengalaman mereke kepada kami.
Pada mlm pertama menjalankan LDK 1 = pertama-saya telah memperkenalkan nama mengikut watak yg telah di beri.mule-mule berase malu kerana semua perempuan yang tidak penah saye kenal.
Sesudah itu saya memberanikan diri untuk mengeluarkan bakat yang ad di dalam kumpulan itu. KEDUA-saya telah bersatu dengan kump. Untuk memfikirkan treedmark kump. Dan telah mendapat idea yang bernas..
Pada hari kedua saya telah memahami ape itu MAHASISWA. Yg akan saya alami x lame lagi.


Jati diri Mahasiswa Islam.
BERSAMA Saudara Syafizan b. Rosli

-Saudara Zulhelmi b. Abdullah
-Saudara Syukur b. Abdul Syarif
- Saudari Fadzilah Mastura bt. Sokibul Fadil



Antara isi yang disampaikan:
1. Kena pandai pilih kawan yang baik.
2. Menangkan iman.
3.Menuntut ilmu kemsyarakatan
4.Wajib mendalami ilmu agama
5.Memastikan berjalannya dakwah islamiah
6.Menjadi pengajar kepada orang lain
7.Amalkan apa yang kita belajar
8.Jaga aurat dan akhlak

4 ELEMEN ILMU DALAM ISLAM berdasarkan Surah Al-'Alaq:
1- Iqraa' (Bacalah)
2-Rabb (Tuhan)
3-Khalaq (Pencipta)
4-'Allama (mengajar)
disampaikan oleh Abang Fawwaz
-untuk complete sebagai Mahasiswa Islam


ini yang saya lakukan pada riadah untuk menentukan mahasiswa yg penuh semangat


Matlamat Hidup
Amal Ibadah
Hukum Syara'
Agen Perubah
Sabar
Idealisme
Sahsiah Diri
Wibawa
Aktivisme






Pada hari terakhir semua peserta lelaki menunjukan kehebatan untuk menampilkan diri kedepan untuk menyanyikan 2 lagu iaitu PERSADA dan MENARA GADING.
Selepas itu kami menonton video yang telah kami lakukan selama 3 ari 2 malam di UNISEL SHAH ALAM.
Selepas itu kami bersalam buat kali terakhir pogram itu.. dengan lagu yang

BROTHER- DOA PERPISAHAN

(yang bertemu pasti akan akan berpisah)
The blog
Create by AIMAN

No comments:

Jumlah Pengunjung