29 January 2012

~PELAM 2012~


Pasti tertanya-tanya apa itu PELAM...ini bukan sebarangan PELAM..Ini bukan PELAM yang masam...tp PELAM yang manis semanisnya. Rugi bagi sesiap tidak merasai PELAM ini...Hahaha..Aaarghh apa itu PELAM...???!!!


PELAM ini tidak perlu dikait kat pokok..dibalut dengan surat khabar, di buang kulitnya..tak perlu masuk ke dalam mulut...makin pening ni nak tau PELAM....

Ini PELAM yang dimaksudkan tu ke?

Baiklah..kita bongkar PELAM yang luarbiasa ini...Yang tiada di mana-mana pasaran terhangat buah-buahan..Sukar dicari...Jom kita menggembara ke dusun PELAM 2012...

Ini ialah signboard pintu masuk dusun PELAM 2012..


kat sini la dusun PELAM 2012.

Baru masuk pintu nya sudah teruja nak terokai dusun PELAM ini..Jom kite tengok lagi apa yang ada dalam dusun PELAM 2012 kali ini....Kita ikuti gambar2 pengembaraan insan-insan yang terpilih  yang telah mengikut lawatan ke dusun PELAM 2012 selama 3hari 2malam bermula 27-29 Januari yang lalu anjuran syarikat pelancongan PERSATUAN PELAJAR ISLAM SELANGOR DARUL EHSAN (PEPIAS)... Jom mulakan pengembaraan bagi yang x sudi nak ikut, yang x sempat nak ikut, yang agak bz dengan urusan dunia, yang baru tau dan semua sekali la....

kepuasan 4 jejaka dalam dusun PELAM..tercari2 pokok PELAM



bahagian pengurusan ekonomi dusun PELAM sedang memberi taklimat  pengurusan kewangan 

reaksi peserta pengembaraan dusun PELAM 2012

keterujaan mereka selepas penat bersama dalam dusun PELAM
barisan APLE walaupun sedikit tapi tetap boom boom chak boom chak  auummm aummmm

barisan HELWANI yang terlibat




Mantan Presiden PEPIAS turut terlibat dalam taklimat dalam pengembaraan ini. Jelas dan Celik!

 







Ukhwah terbina bila makan bersama..Dari banyak terus kenyang

Pengisian rohani turut diberikan oleh pentazkirah bidan terjun






































mana PELAM ni..telur nampak la...dusun PELAM ke dusun telur

tukang masak di dusun PELAM..pelam goreng...

PC PELAM bersama PA..

Pengarah dan PA ( jadi PA untuk 2 orang)

Penulis diapit Presiden dan mantan presiden PEPIAS
kenangan di dusun PELAM di paparkan melalui lukisan



Baiklah...puas dan suka melihat pengembaraan mereka semua masuk ke dusun PELAM..Pasti masih tecari lagi mana gambar2 dengan pokok2 n buah PELAM...HAHA..Moh saya terangkan kat sini...PELAM yang dimaksudkan ialah PELAN LATIHAN AKTIVIS MUDA (PELAM) PEPIAS 2012..Program ini dijalankan bagi menerangkan dan menjelaskan secara terperinci dari sudut pengurusan PEPIAS. Peserta-peserta di ajar pelbagai perkara segala sudut pengurusan yang berkaitan dengan PEPIAS. Rugi bagi siapa yang tidak pergi!!!

Macam mana? Sudah jelas dengan PELAM...itu sebabnya pokok n buah PELAM xde..sebab ia langsung tiada kaitan dengan buah PELAM...Maka, bagi peserta2 PELAM , penulis berharap dapat diaplikasikan apa yang sudah dipelajari dalam menguruskan organisasi dan program. Semoga ilmu yang diperolehi itu dapat dikongsikan bersama  dengan insan-insan yang tidak dapat menyertainya agar ilmu ini dapat diperkembangkan dan menjadikan semua orang HEBAT!!!

Lepas ni dalam bulan 3 nak masuk kampung pulak..Sapa nak ikut masuk kampung? Jom la..dibuka penyertaan untuk adik-adik lepasan SPM, STAM, STPM 2011...Oooo balik kampung..Oooo balik kampung...Rindu kampung 2009,2010 dan 2011...taun ni kat mana ya kampung 2012..Jommmm!!!




No comments:

There was an error in this gadget

Jumlah Pengunjung